donderdag 4 november 2010

Dagje Heerenveen

Datum: woensdag 3 November
Portretfoto:
(Ik ben de 2e van links..)












Wat keek ik toch tegen deze culturele woensdag op.. HELEMAAL naar Heerenveen! Even ter verheldering: ik woon in het Zuid-Oosten van Brabant.. Maar ik was vastbesloten: ik ga toch, ookal was het 4 uur reizen.

Onder weg dacht ik na over de opdracht die ging over snelheid en traagheid in de cultuur en natuur. Ik zat op de fiets en kwam erachter dat ik als 'cultuurobject' snelheid maakte. Dus ik maakte hier een foto van.
De rest van de foto's heb ik samen met mijn groepje tijdens de wandeling van museum Belvédère naar de Eco-kathedraal gemaakt.
Wij zagen tijd (of sneilheid en traagheid) in de wind die langs het water af waaide, het verkleuren van de bomen tijdens de herfst, de jaarringen van een boom of de zon die alles laat groeien en die iedere dag weer opkomt en ondergaat als teken van tijd.






MUSEUM BELVÉDÈRE
Het museum vond ik, om eerlijk te zijn, niet interessant.. Ik ben er achter gekomen dat moderne kunst mij echt totaal niet trekt. Ik vond het wel interessant om te zien op welke manier de architect licht in het gebouw heeft gebracht. Er waren geen standaard ramen, maar er bevond zich een dunne strook van glas aan de onderkant van de muren. Dit had ik nog nooit gezien en daarom viel het me erg op.

ECO-KATHEDRAAL
Ook de Eco-kathedraal heeft niet veel indruk op me gemaakt. Ik vond het heel apart dat iemand hier 35 jaar mee bezig kan zijn. Het idee was ook best interessant.. En het had natuurlijk alles te maken met ons thema van dit blok. Maar het was, naar mijn mening, nou niet bepaald iets waarvan je denkt ''wauw''. Maar het ging hierbij natuurlijk om de gedachte dat cultuur en natuur samen komen naar verloop van tijd. En dit was wel erg goed te zien in het bouwwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten