woensdag 24 november 2010

VIBA-expo Den Bosch

Datum: woensdag 24 november

Portretfoto:

Deze woensdag brachten we een bezoek aan de VIBA-expo in Den Bosch.
Er werden 3 lezingen gehouden. De eerste 2 lezingen zijn een beetje aan mij voorbij gegaan.. Ik begreep er in ieder geval uit dat de provincie Noord-Brabant actief bezig is met duurzame projecten. 1 daarvan werd nader toegelicht. De laatste lezing ging vooral over dit project en het werd gehouden door Stef Janssen. Wat was hij enthousiast! Heel leuk om te horen. En zo kon hij onze aandacht er wel goed bij houden.
De expositie was interessant en leerzaam, maar voor mijn gevoel werd er iets tè veel informatie en mogelijkheden van duurzaamheid gegeven. Ook vond ik dat degene die de expositie aan mijn groep toelichtte zelf niet zo achter deze duurzame oplossingen stond. Hij begon met een positief verhaal, maar eindigde in de nadelen waardoor het steeds leek dat deze opwogen tegen de voordelen.. Maargoed.

Kort samengevat vond ik het een erg interessante en leerzame dag. We hebben erg veel extra informatie gekregen over duurzaamheid en projecten rond dat onderwerp, waardoor ik nu nog beter op de hoogte ben. Ook vond ik het wel leuk dat ze nog een feedback van ons wilden. Zo werden we geactiveerd om mee te denken over het project dat werd behandeld en kom je er achter wat je zelf interessant vind aan het begrip duurzaamheid.


Maquette met een ''duurzaam dak''



Foto's van de expo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten