maandag 4 oktober 2010

Excursie naar Kröller Müller museum

Datum: woensdag 29 Oktober

Soms heb je van die dagen dat alles tegen zit.
In de ochtend van woensdag 29 Oktober had ik me verslapen. Ik had 15 minuten om me klaar te maken en mijn spullen te pakken. Ik moest me erg haasten om op tijd op het station te zijn en toen ik daar aankwam, zag ik dat de trein een kwartier vertraging had. Dus ik was voor niks zo snel erheen gereden. Ik kwam met de vertraagde trein op het volgende station, waar ik erachter kwam dat mijn volgende trein OOK vertraging had. Fijn.
Totale vertraging op dit moment: 25 minuten
Ik kwam aan op het station in Utrecht. Ik rende naar het spoor waar de trein ri. Nijmegen zou aankomen, omdat die bijna vertrok, dus ik sprong vlug de trein in zonder op het bord te kijken. Heel stom. Het was dus de verkeerde trein. De intercity ri. Enschede hoorde ik van een medepassagier. Dus ik moest vanuit Amersfoort weer terug naar Utrecht.
Totale vertraging: 1 uur en 15 min.
Uiteindelijk kwam ik toch aan op station Ede-Wageningen, waar ik er overigens weer achter kwam dat ik nog 3 kwartier (!) op de bus moest wachten.

Maar.. na vier en een half uur reizen kwam ik wonderbaarlijk toch nog aan bij het museum.
Ik vond wat medestudenten, waar ik mee rondliep in het museum.
Ik heb niet veel kunnen zien door het gebrek aan tijd.. Maar hier volgt een kort verslagje:















Dit is een voorbeeld van de moderne kunst in het museum. Dit vind ik dus helemaal niks. Het is een blokje dat op een kussentje ligt en waar glas omheen in gezet. Het slaat nergens op. Ik denk dat ik moderne kunst gewoon niet begrijp.

Kunstenaar: Anselm Kiefer.  Titel werk: Dein aschenes Haar Sulamith    Jaar: 1981
Ik vond de materialen die de kunstenaar heeft gebruikt in dit werk, erg inspirerend. Hij werkt met stro en verschillende soorten verf door elkaar. Dat gaf een heel leuk effect.

Kunstenaar: Piet Mondriaan    Titel: Compositie No. 11    Jaar: 1913
De kleuren van dit abstracte schilderij spraken mij erg aan.


Kunstenaar: Marta Pan    Titel: Sculpture flottante    Jaar: 1960-1961
Het contrast tussen het kunstwerk en de omgeving maakte een grote indruk op mij.

 Dit is ons 'teken' dat we in het park hebben achtergelaten.
Het heet ''Man with beard''. En de baard is er natuurlijk erg goed in terug te zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten