dinsdag 19 april 2011

Lengte, breedte en hoogte in utrecht

Datum: woensdag 13 april

Samen met Sarina en Annouk bezocht ik de locaties in Utrecht.
Als eerste gingen we naar de tentoonstelling over het nieuwe stationsgebouw. Het leek ons een erg ruime en
prettige ruimte, want op het station zoals we dat nu ervaren werkt de ruimte wat beklemmend met zijn chaos van verschillende kleuren en vormen.





Daarna gingen we naar de tentoonstelling ''Studio Vertigo'' van Robbie Cornelissen in het Centraal Museum. Ik vind het erg mooi hoe je de ruimte ervaart in zijn werken.








Onze laatste locatie was het postkantoor in Utrecht. Wat is dat een indrukwekkende ruimte. Het deed me een beetje denken aan het interieur van een kerk. Het is erg ruim, en ik ben er achter gekomen dat ik zulke ruimtes als prettig ervaar. Ruimtes waarin je niet word beklemd door het plafond. Het licht dat naar binnen viel, zorgt voor een bepaalde openheid van het gebouw.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten