woensdag 6 april 2011

Excursie Tilburg

Datum: woensdag 6 april

Het eerste punt van de stadswandeling was het Interpolisgebouw.
Ik vond het leuk om te zien hoe je vanaf de straat mensen van het ene deel naar het andere deel van het gebouw ziet lopen. Op deze manier worden mensen die er werken een onderdeel van de architectuur. Het voegt het gegeven 'beweging' toe aan het gebouw en dat vind ik iets heel interessants.














Ook de tuin bij het gebouw vond ik heel goed ontworpen. Een hele aangename openbare ruimte.









Hierna waren mijn batterijen van mijn fototoestel op en moest ik het doen met de kwaliteit van mijn telefoon.. Vandaar dat de komende foto's wat minder zijn.

Een van de dingen van de wandeling die ik ook erg leuk vond, was het muziekgebouw. Muziek is letterlijk in het gebouw verwerkt d.m.v. CD's. Dit gaf een komisch beeld.
In museum De Pont heb ik niet veel foto's meer gemaakt omdat ze toch heel slecht van kwaliteit waren. Het heeft daarentegen wel indruk op mij gemaakt. Er waren veel kunstwerken aanwezig die met ruimtelijkheid en schaal te maken hebben en dat vond ik erg interessant.

Verder heb ik tijdens de wandeling door Tilburg veel inspiratie kunnen opdoen voor de nieuwe opdracht van Vak OriĆ«ntatie, doordat we op zo veel pleinen kwamen. Veel onderdelen hadden betrekking op het mijn concept voor het plein. Hier heb ik nog wat detailfoto's van gemaakt:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten