woensdag 23 maart 2011

Excursie Eindhoven

Datum: woensdag 16 maart

Excursie Philips Licht Applicatie Centrum, Eindhoven.

Van deze excursie verwachtte ik eerlijk gezegd niet zo veel. ''Gewoon wat informatie over lampen'', dacht ik.
Maar dit bleek dus absoluut niet waar te zijn. De lichtshow in de soort van bioscoopzaal vond ik erg leuk en leerzaam. Je ervaarde echt de verschillende soorten licht en je ziet heel goed wat voor een effect dit kan hebben op de personen in de ruimte en op de ruimte zelf. Ook de informatie die de man (die ons rondleidde) gaf, was erg boeiend. Ik vond het geweldig om te zien dat er een complete hotellobby en winkels nagemaakt waren om zo de effecten van licht goed weer te geven. Het was allemaal heel mooi tot in de details uitgewerkt. Dit had ik nooit verwacht.
Bij deze excursie heb ik veel geleerd over wat soorten licht voor effecten kunnen hebben en dat licht niet iets vanzelfsprekends is, maar iets waar je goed over na moet denken bij een ontwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten