maandag 9 mei 2011

Beeld en schaal - Flevoland

Datum: woensdag 27 april

Deze culturele woensdag gingen we met z'n allen op excursie naar Flevoland om een aantal Land Art projecten te bekijken. Door de grote leegte die ontstond na het droogleggen van de polder, hadden architecten alle ruimte om iets te ontwerpen. En dit zie je zeker terug. Ik vond het erg mooie projecten. En heel erg ruim, voor Nederlandse begrippen. Vooral in de Groene Kathedraal ervaarde je de ruimte heel sterk. De hoogte van de bomen is ongeveer gelijk aan die van de kathedraal en dat vond ik ook erg bijzonder.
Ik was mijn camera vergeten, vandaar dat ik dezelfde foto's heb als die van Annouk.






Het project ''Exposure'' ofwel ''de hurkende man'', vond ik het mooist van alles. Van een grote afstand is het beeld al erg duidelijk. Vooral het materiaal waar het van is gemaakt, maakt indruk. Het beeld heeft geen omtrekken, maar toch is het erg duidelijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten